Träning

Idag är jag leeedig, och vi har töväder så jag har lagt flera timmar på våra hundar.
Jino fick följa med mig på lite ärenden på stan sen åkte vi ut utanför stan och kastade boll, vilken lycka! Perfekt ställe, det är ingen stubb utan långt gräs så det är mjukt för dem att springa trots att marken under fortfarande är frusen.

Efter Jinos timme tog jag Alfons och Kate och körde ett dw pass på samma ställe. Tassarna är nästan helt läkta så det var inga problem för dem att gå på det fältet.
I vanliga fall har KAte 17 kg kedjor och Alfons 27 men fick lägga av lite idag. Det var tyngre för dem att gå på ängen än på grusväg, de gick för fulla muggar, kanske en timme, sen kastade vi boll som belöning.

Hemma fick de tre en liten massage och försiktig stretching och sedan en extra portion mat med blod i.

















Nödja efter en timmes jobb



Efter arbete blir det lek med bollen! wii!





Alfons är bäst på att ge galna kort, haha!











Nu kan man tro vi inte har en hund i lägenheten, de ligger alla tre utslagna snarkandes, skönt!

Postat av: Anonym

Tjena! Skulle så småningom vilja skaffa en riktig sele till dragträningen med Maya (kör det i rehabsyfte efter en skada). Var skaffar man sådana selar som ni har? Verkar ju hur bra som helst!

Ha det gott! Andrea

2011-02-03 @ 11:03:53
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback