Fredag dw

I torsdags hade Alfons och Kate vilodag, hade träning kl 18.00 så tog med mig Jino så han fick gå med på slingan, han tyckte nog det var kul att få följa med själv lite.

I fredags körde vi riktigt tungt på samma ställe som i onsdags. Fick prova de kedjor av Tobbe. Allt handlar verkligen inte vara om vikten på kedjan, utan helt hur den ser ut för vilken frektion mot marken det blir.

Efter lite justeringar när vi gått ett tag hittade jag den bästa vikten i kedjor för hundarna. Alfons 26 kg och Kate 16 kg. Kate fick gå ca 100 meter med Alfons kedjor och det blir ju mer än 100 % av hennes kroppsvikt. Riktigt bra träning idag och hundarna var vädligt nöjda.

Har läst på lite om att bygga upp muskler, för vilken människa som helst som utövar en sport behöver muskelmassa och hur bygger man då upp muskelmassan på bästa sätt? Kosten är ju vädligt viktig så den har jag kikat lite närmre på, länkar till denna sidan som jag tyckte var väldigt bra.

http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/12

Från och med igår får hundarna innan en hård träning dela på en 170 g tonisk burk blandat med 1 msk blodpulver, detta för att de den enrgin och protein som musklerna behöver innan en ansträngning.

Efter träningen så fort som möjligt får de lite extra fodax och Ris, för att få i dem kolhydrater. Ska bli intressant och se om detta gör någonting, tyckte att de hade lite mer energi igår på träningen, de fick tonfisken och blodet ca 30 minuter innan träningen. Framförallt Kate som kan bli trött ganska snabbt gick bättre.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback