v 10

I måndags hade jag träning med kluben, dw runda i sannarp skogen. jag, Tobbe, becka och Tessan. Var en härlig uttröttande runda.

Tisdagen träffades jag, becka och lena på träningsplatsen för vagnträning. Vi körde tom vagn och höll emot. Hade koppel på Kate och jobbade på att få raka drag. Hon är ju vädligt explosiv vid starten vilket är jätte bra! Men hon tar ett steg frmmåt och sen direkt börjar hon gå till höger. Så vi körde utebliven belöning när hon drog åt sidan och sen korv när hon gick bra. Väldigt nöjd med henne.

Idag gällde det, första träningen med Alfons och vagn och träna LUGN! Sate mig ner med honom och "tvingade" han att ligga ner hela tiden i gräset med mig, han gnällde mycket och hade svårt att slappna av till en början. Men solen värmde ordentligt så det var ingen fara att sitta ner i gräset och vänta ut. han blev tillslut lugnare och vi förflyttade oss till vagnen. Där blev vi också sittande bra länge innan han slutade att gnälla och stressa. Jag tror att hela detta har blivit ett stressmoment för honom, han vet att det kommer sättas stor press på honom och att han kommer att jobba, och sen det jag tror är en bov i dramat, att efter träningen kommer BOLLEN! Som är en stressfaktor för honom.

Han lugnade ner sig tillslut och jag bakde in tävlingslydnaden i vagnen och dragen och det gick vädligt bra, inget gnäll, lugna och fina drag. Självklart behöll jag koppel och halsband på och gick bredvid honom hela tiden, han ska känna mitt stöd och inte behöva känna att jag gå ifrån honom vilket också kan stressa. Mycket korv och lugnande beteende att få slicka i min hand där korven är. Som belöning denna gång istället för boll, uppletande av godis på marken.

Vädligt nöjd med detta och hoppas verkligen det ger resultat!

Onsdag och torsdag välbehövlig 2 dagars vila.

Idag fredag startade vi med en ganska tung dw runda på fortbollsplanen här utanför oss. Körde några drag i den tunga sanden (volleybollplaner) och de jobbade hela tiden. Sen fick Kate gå med väska och vi gick till den stora rastgården ca 20 minuter bort där Alfons fick springa efter boll och leka. Sen gick vi hem igen och nu ligger de nöjda och sover.

Nu blir det sova några timmar för mig sen av till jobbet för en natts jobb!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback