Träningen är på topp!

Mitt bloggande kommer nog inte riktigt bli som förr, det kommer och går i peridoer. Men Sen har man lite mer att göra, och man är inte singel längre. Mycket som spelar in.

Sen förra jag bloggade har vi inte legat på latsidan när det gäller träningen. Hundarna tränas för fullt för tävlingen nästa helg i gbg! Tyvär har det inte blivit så mycket träning med vagnen, hela banan ligger under vatten just nu så vi får mest träna styrkan och hoppas att det ger resultat på vagnen ändå.

Jag har äntligen hittat väskan! Som jag har letat efter den, hittade den i vår gamla volvo som stått en bit bort från oss ett tag. Den får de turas om med när vi är ute, måste köpa två till. Denna kommer faktiskt från gekås och har hur bra passform som helst, ligger perfekt över ryggen på allihopa.
Hundarna springer med jämna mellanrum på löpbandet i ca 30 minuter och det tycker det är helt ok.

Idag var det vår, oj oj oj! 15 gradert ute och ännu varamre i solen. Självklart har vi spenderat flera timmar utomhus. Började dagen med en riktig ordentlig dw runda med Kate och Alfons, de fick gå tungt i lera och i sand.

Alfons sele har blivit för stor för honom. Ja faktiskt åt det hållet, annars brukar de bli för små. Men han har dragit ihpå sig så mycket i kroppen, enbart muskler och inget annat. testade Jinos gamla sele på honom idag och den passade betydligt bättre. Blir väl till att sy en ny till honom då.
har en jätte duktig kompis som håller på att sy upp en sele till Kate, hennes är med för stor.

















Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback