Sammanfattning

Japp då har man hamnat lite efter i bloggandet igen, mycket jobb och träning! Ska sammanfatta kort va vi pysslat med och sen har vi ju TÄVLAT oxå :D

Söndag 27/2
Träning med klubben, Vi drog riktigt tungt start och stopp och både Alfons och Kate kämpade på ordentligt. Kate hade jag några drag framför vagnen och det var inga problem där, med lite hjälp blev det raka och stabila drag.

Måndag 28/2
Cykelrunda ca 8 km med Alfons och Kate, Kate var riktigt trött på slutet medan Alfons pinade på i samma takt som när vi började. Ska bygga upp Kates kondition lite mer.

Tisdag 1/3
60 minuter dw vid sannarpskogen. Hade båda två lösa eftersom vi gick själva.

Onsdag 2/3
Från och med idag har Kate full vila fram till Lördag då hon ska tävla.

Torsdag 3/3
Idag åkte jag och Alfons till Älmhult och hälsade på familjen. Uppe kl 7 på morgonen och tog med mig Jino och Alfons till en jätte stor stubbåker där de fick gå lösa medeltungt dw ca 45 minuter.

Lördag 5/3
Tävlingsdag för Kate!

Kl halv 8 styrde jag, david och kate bilen mot Lund för årets första WP tävling! Och Kates första tävling.
Det såg ut så att de var innomhus på matta, det var mycket folk och mycket hundar anmälda, och vet ni?`Jag var inte alls nervös denna gånen!! Hihi!

Det var 9 hundar i Kates klass, riktigt bra och erfarna hundar. Kate vägde in på 22,2 vilket var lite för tungt, iallfall vad jag hade tänkt mig. Vi startade på 145 kg, Altså första viktökningen efter tom vagn, det var inga problem alls.

Sedan hoppade vi på lite olika vikter fram till 465 kg. Vid 465 kg fick hon ta i mer och det började bli tungt. Jag tror väl egentligen på att inte dra så många drag utan dra mer sällan och spara på krafterna men det är svårt när man står där bak och de ropar upp nya viktökningar, man vill ju vara med lite hela tiden så man får ett känn på hur tungt det är att dra.

Vid 465 kg var jag nöjd med Kate. Jag tänkte såhär.

För att kvala in till SM måste hunden ha dragit 25 ggr sin egen vikt på två tävlingar, för kate betydde det 585 kg. Det var ett stort hopp från 465 men för mig spelade det ingen roll om hon klarar ett drag på 465 eller 505, eller 545 kg. Så vi väntade och gick all in, vinna eller inte på 585 kg. Men det hade blivit riktigt tungt vid denna vikten.

Kate drog och drog jobbade på hela tiden men stod på samma ställe. Tillslut satt hon sig på rumpan och tittade envist ut i pupliken och började gnällprata. Jag avbröt henne bad henne kämpa en sista gång, vilken hon gjorde! Men när jag såg att vagnen inte ens rörde sig när hon jobbade sa jag till dem att putta vid nästa drag. Kommando frammåt igen och hon fick putt på vagnen och jobbade i mål! Så jag är verkligen jätte nöjd med lilla tjejen, även om vi inte fick kvalpoäng kämpade hon hela tiden och det är det man vill ha!

Så reslutatet blev 8 av 9 plats. 465 kg vilket ger henne 20,95 ggr hennes egen vikt på 19.0 sekunder och ger hene titeln EWP3 =)

Kommer nog upp bilder senare från tävlingen, någon måste ju ha fotat =)

Söndag

När jag gick upp på morgonen hittade jag kate och alfons lutade mot kylskåpet i köket där de satt och njöt av solen, haha så söta!

Alfons och Kate fick en riktigt ordentligt långdragen dw runda ca 1,15 minuter med tunga vikter, men inte så tungt de brukar gå vid sannarp. 5 plus ute och solen gassade, det gjorde nog mycket för de flämtade mer än vanligt!

Alfons och Kate solar









Från dw rundan








Postat av: Ebba & Molly

Härliga bilder! :)

2011-03-07 @ 11:49:02
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: Lotta

Kul att se hur ni kämpar på med träningen! :) Ni är superduktiga!



Kramar Lotta

2011-03-09 @ 18:00:02
URL: http://lotta1990.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback