Jäkla årstid!

Uppehåll.. nästan direkt, och varför? Jo trasigta trampdynor! Jag måste kolla, är det någon annan som har problem med detta?

I Onsdags hade swbh träning och vi gick en ordentlig runda på grus ca 45 minuter. Fruset på sina ställen men annars hårt grus, och det var mörkt och hundarna jobbade på som vanligt och var glada men sen när vi kom hem märkte jag att deras bakre trampdynor var sönder. Som fläckvis där den yttersta huden är borta och det blir ju barhud med blod så det gör ju jätte ont på dem! Sanden måste blivit som sandpapper, så tråkigt!! Så vi har ju inte kunnat gå längre promenader eller nåt för de drar till sig baktassarna när vi är ute och sen när vi kommer in i hallen har såren börjat blöda igen. Så de har ju blivit långvila, och nu är de nästan läktt.

Några tips? Känner ni igen er?

I tisdags, altså dagen innan trämingen när trampdynorna gick åt skogen så åkte vi ut på en stor åker och kastade efterlängtad boll, men det är fortfarande för hårt i marken, bara en tidfråga innan de skrapar upp nåt eller bryter en klo när de får upp sån fart och gör sånna inbromsningar!











Och så har jag tänkt mig månadskort för att se vad som händer i kroppen när de sätts i träning igen, så får väl ta månadskort med månadintervall från och med när dessa kort togs. Den 25/1

Kate



Alfons




Postat av: Lina

James har jättekänsliga tassar så jag använder sockor på honom. Det är dock främst hans framtassar som blir drabbade men vet en tjej som har samma problem med sin hunds baktassar som dina.



När man går på grus är det bättre att använda sockor från gippmokk.se

Får även använda sockor åt James när det är kallare än -10 för då fryser han så grymt om tassarna och då använder jag sockor fron bjorkis.se (fleece sockorna). Använder du Björkis sockorna på grus går de sönder. Gjorde det sist vi tränade DW nämligen och då blev det hål i dem. Tur att jag har ett helt gäng liggandes. ;)

2011-02-01 @ 09:53:43
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback