Promenad i skogen

På förmiddagen gick jag och Alfons ut på en promenad, tanken var vi skulle hålla oss till vägarna men slutade någon helt annan stans! Vi hittade en skogsväg som ledde ut i skogen, sen slutade den tillslut och Alfons fortsatte på en liten upptrampad stig av råddjur och älgar, fanns bajs överallt, som Alfons faktiskt inte var ett dugg intresserad av.. så jag följde efter..Vi kom in på ett ställe som är perfekt för att lägga spår, såfort det torkar upp lite så kommer jag lägga några spår därinne! Nu är det rätt sumpigt i marken..
Vi fick vända tillslut då vägen som ledde längre och längre in var oädlig och jag hade inte riktigt skor för detta.. Sen såg jag låångt bakom ett kalhygge den väg som ledde hem så vi gick rakt över det, ha ha, var rätt jobbigt, undrade ett tag vad jag hade gett mig in på, men det är härligt tycker jag! När det inte blir planerat och man verkligen är mitt ute i skogen och går!
Vi var nog ute i närmare två timmar och gick, det gjorde Alfons dag, han har vart så nöjd och legat i sin bädd idag.

Förresten kommer vi få en riktig vagn och träna med här hemma! Jag har beställt hjul och tillbehör från jula och farfar känner en kille som svetsar som kommer göra vagnen till mig. Så kul att ha en riktig vagn och kunna träna ordentligt här hemma! Så inför Jönköping helgen så hinner vi träna riktigt ordentligt hemma! Bild kommer självklart när den är klar!

Bilderna är tagna med mobilen, därav kvaliten...

Skogarna börjar äntligen bli fria från snö!





Matstationer för de stackars utsvultna råddjuren i vinter..Luktar intressant tycker Alfons..



Här ser ni var vi skulle, ni förstår det tog sin lilla tid att ta sig dit :)
 Alfons äääälskar att röra sig såhär i skog och mark


Postat av: Lotta

Åhh så mysigt med långpromenad ^^

2010-03-24 @ 02:11:39
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Åsa

Yes.. det är så¨HÄRLIGT prommerad i skogen och långt prommerad.... bäst jag vet... Men nu ser jag att ni har smält mkt snö än i Örebro Hmmavis vill ha våååååååååååår nu men den håller smält borta =)

sköt om dej vännen.

2010-03-24 @ 07:03:42
URL: http://smilesmilesmile.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jkpg helgen? Berätta mer! Ska det vara tävling? Då vill jag ju komma å kolla.. :)

2010-03-24 @ 10:56:39
URL: http://jonnasfantastiskaliv.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Azi ääälskar också sånt skog o mark! :) Kul att ni får hem vagn, det blir bara fördel för er då ni kan träna vagn oftare :)



Ohfan, ni har mkt mindre snö än vad vi har det här i Sthlm...

2010-03-25 @ 10:33:58
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: sandra

alltid lika intressant :D

2010-03-25 @ 10:53:02
Postat av: Ann-Christine

Men så fin Alfons är!! Underbara bilder! Är du aktiv inom WP? En sport jag är så intresserad av med Spike, men har svårt att måttbeställa ett sånt sele. Han är ju inte staffe typisk direkt, Han är den atletiska och 41 cm hög, vilket jag gillar. Inga däremot hon är mindre och kommer nog bli bulligare. Klövjeväskan kommer användas flitigt nu, och inte blir han trött heller, får öka på med annat i den senare..Skitsnyggt sele ni har, ett sånt skulle jag absolut vilja ha!!! Kram Anki

2010-03-25 @ 17:25:28
URL: http://www.staffisspike.dinstudio.se
Postat av: Carina

Jo terrier i all ära! Jag skulle kunna tänka mig en lite större hund nästa gång, jobbigt och belöna på marken hela tiden. Men jag älskar Jack Russlar så risken är väll att det blir det igen sen i alla fall. Men nu ska mina hundar leva i hundra år!!!

Ha det bra

2010-03-25 @ 20:11:15
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback