Måndag, lydnad och bad

Glömde ju berätta om lotteriet! På tävlingen så har de ett lotteri, så köpte 8 lotter för 40 kr. Och jag vann en stor stålbur till Alfons, märket peetfood, helt ny! haha vilken jävla tur jag har, och sen en leksak som flyter och en typ handduk som suger upp vatten och smuts.

Idag har vi haft 22 grader varmt så skönt! Gick upp till den stora gräsplanen för lite lydnad, idag körde jag på klicker och ostbitar. Började klicka in läggandet igen och på slutet var det perfekt, samma med ställande och inkallning. Det gör verklgen underverk! Samma med linförigheten som blev rak och fin med hjälp av klickern, inget trängande och enkla vänstersvängar med bra följ. Ska träna på detta sätt fram till nästa tävling som är den 9 maj i Halmstad!

Efter lydnadsträningen gick vi till dammen och kastade den nya leksaken som flöt! Kanon! Alfons simmade kanske i en ca 20 minuter, får börja lite försiktigt då han inte simmat sen förra året! Hem igen ca 3 km promenad, sen var han super nöjd under dagen och låg och spanade på gräsmattan


Postat av: Anna

Jäklar vilket flax du har!! Helt kanon :)

Mm klicker är verkligen skitbra, så länge man ser precis vad man belönar, det har jag lite svårt med när vi tränar Fot. Jag ser inte hennes position riktigt... Iofs kan man be om hjälp - att nån står brevid och tittar på och säger till när det är perfekt! :)



Ha det bra!

2010-04-28 @ 10:24:43
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com
Postat av: Nataly & Herrman

duktiga Alfons :D och duktiga Nicole som tränar Alfons :D

2010-04-28 @ 11:07:49
URL: http://natalysdaily.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback