Lydnad och dw

Nu på kvällen inser jag att det är ju bara en vecka kvar tills vi ska tävla! Så packade bilen med apport, klicker, godis och en kamptrasa. Slängde även in selen och lite kedjor.
Vi började med bhk. Alfons var verkligen laddad, han är alltid så glad när vi kommer ner, de hade precis avslutat kursen så folk höll på att åka hem, skönt och vara där själv.
Vi tränade mycket ställande idag, just att få till ett rakt sättande när jag kommer tillbaka till honom, han vill gärna sitta lite på sniskan. Får hjälpa honom lite att hålla handen på hans rumpa, utsidan, då rättar han til sig. Allt annat gick jätte bra, hopp över hinder som vi inte kört på ett tag är inga probs. Vi tränade med en paus i mitten, han är alltid mer laddad och inte lika slarvig på andra turen, överskottsenergin är borta men han har blivit mer laddad :)

Sen åkte vi vidare till ett annat ställe, en låång backa där vi tränade dw. Omg säger jag bara, eftersom jag fick oxå gå med upp, det sög i benen :D I den riktigt långa halvbranta backen fick han 15 kg, gick den kanske en 5 ggr, tror den är ca 50 meter allt som allt. Sen finns det en lite mindre, kanske ca 10-15 meter, där fick han 22 kg. Satt honom på plats och gick upp i förväg sen kallade jag honom på frammåt, och han kämpade så himla fint, sen fick han massa beröm och kamptrasan när han kom upp. Drog kanske en 7 ggr i den backen. Och han tyckte det var riktigt roligt, han blev riktigt pepp när han fick kamplek på toppen.

Vi gick en nedvarvningspromenad i skogen sen stretchade jag igenom honom och sen åkte vi hem :)
Hemma fick han en stor portion mat med VOVköttfärs och blodpulver. Nu ligger han i sin bädd med sina nallar och snarkar gott :)

Nästan på toppen


 



Trött bejbi



Postat av: Sophie

Svar: Nej det är dom inte. Pappan är renrasig men inte mamman, hon är väl ca 80 % amstaff. Vilken himla fin vovve du har förresten :)

2010-04-12 @ 23:45:19
URL: http://amstaffvalpar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback