Hundförsäkring

När jag försäkrade Alfons hos Folksam fick han en reservation "Reservation för mag och tarmsjukdomar samt komplikationer därav".
När jag hade han hos if så fick han ju för länge sedan in grus i mage och tarmar och blev inlagt på helsingborg djursjukhus för detta, en tillfällig mag och tarmkatarr blev diagnosen och han åt medicin och sen var det inge mer med det.
Så när jag hade honom hos vet för att undersöka hans urinkontinens fick jag ett intyg på att hans mage och tarmar var friska och det skickade jag in med ett långt personligt brev till folksam där jag skrev varför jag tycker att reseravtionen ska bort och att för en hundägare är det ett område som man inte vill ha oförsäkrat med tanke på att en hund tar allt med munnen och att det hur lätt som helst åker med något ner som sedan passerar mage och tarm.

Idag fick jag hem nytt föräkringsbrev och det har tagit bort reservationen! Så idag är en vädligt bra dag för mig och min lilla plupp!

Inatt har det regnat och töat och nu är det verkligen ISgata ute, svårt att hitta ställen att dra på, får nog bli långpromenader idag istället.

Tog detta kortet på min underbara trio igår!


Postat av: Ebba & Molly

Den verkar så mysiga ihop! :-)

2011-01-25 @ 17:20:08
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
Postat av: emelie

vad härligt, grattis! funderade på om kates färg heter något speciellt? kan inte minnas att jag sett någon annan med riktigt hennes färg innan?

2011-01-26 @ 01:03:26
URL: http://www.prickig.se
Postat av: Lotta

Vad kul att du kommit igång med bloggandet igen! :) Nu ska jag börja kika in här med jämna mellanrum igen.



Jag sätter igång med din blogg när jag fått lite riktlinjer! :)



Kramar

2011-01-26 @ 17:01:07
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Lotta, Leia och Zona

Tycker du att folksam är bättre än IF :)?

Har min ena hund i IF och har tanke på att byta, men till vad och så vet jag inte?

Hon har dåliga HD ED status, kan det påverka när jag byter? Du verkar vara lite hajjare än mig på försäkringar.



Sicken söt bild på dina 3, måste vara trevligt med en trio. Det är mycket roligare med fler hundar hemma, det blir mer flockkänsla då :)

2011-01-26 @ 21:58:28
URL: http://www.lottaoleia.hundbenet.se
Postat av: Andrea

Kul att du bloggar igen! Nu ser vi framemot att få följa träningen till kommande SM! :)

2011-01-27 @ 09:19:49
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba
Postat av: jag FIA

hej,...jag tränar lydnad & brukset med schäfern, Sambon tränar o tävlar lydnad/bruks med Rottisen...



Fick min andra lilla son o aug, så det har vart lite lungt på tävlingsfronten dock ;)

men i april ska ja va med på 3 lydnads 1or så ja får 3 förstapris tänkte ja ;( sen ska ja starta en apell i maj,... så det är mitt mål för våren,...

alla moment sitter,... bara lite finputs kvar.

Vill ha det perfekt innan ja går ut o kör ;)



Tävlade lydnad med min "Xdalmtin" innan ja sålde henne... hon funkade inte i lydnaden,... bor hos granntjejen nu o de funkar jätte bra ihop, de kör agillity. Jätte kul!...



Ha det bra,... (jag har AGRIA det är jätte bra tycker jag,...) får 10% om man är med i brukshundsklubben...

2011-01-27 @ 22:09:15
URL: http://fiasessan.blogg.se/jezz



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback