Dw promenad och lös hund!

Idag åkte jag, Rebecka och Lena ut till träningsplatsen för att komma in i conteinern och hämta mattan som vi ska ha innomhus. Så jag och Becka tog en dw promenad efter det.
Jobbade natten onsdag till torsdag och när jag gick upp vid 2 där så var det ju sååå fiint väder, solen sken och värmde faktiskt lite i ansiktet. Gick morgonpromenaden på de ställerna där snön är borta och då fick man faktiskt lite vårkänslor.  Tänkte att imorgon när jag är piggare hoppas jag att solen är framme när vi ska gå dw, men icke.. så mulet idag, och det till och med snöar lite! Grr, inte sugen på mer snö nu.

Släppte Alfons på träningsplatsen så han fick springa runt lite lös, han rejsade fram och tillbaka och grävde i snön, så ser jag han spänner upp sig, då kommer det en lös ganska stor hund, springades mot oss ut från skogen. Kallade in Alfons och min duktiga hund kommer ju alltid på inkallning när han är lös, iallfall när det kommer lösa hundar, vilket är riktigt skönt! Kaniner kan det va värre med ibland ;)

Han kommer som sagt och när jag tar han i halsbandet blir han alltid lite tuffare och börjar skälla, den andra hunden kom raskt fram och sprang runt oss med ragg och skulle lukta på Alfons, Alfons bara gurglade och skällde men jag höll bort honom, iofs viftade han på svansen helta tiden, men han är ju i underläge kopplad av mig och en främmande hund som springer och nosar på honom, inte konstigt han blir lite butter.

Försökte iallafall vifta bort hunden och sparka bort den men den sket mest i vilket, sen hör jag och ser långt borta i skogen på en promenadstig att ägaren ropar på sin hund som mest skiter i vilket. Jag skrek allt vad jag hade "Kom och ta din jäävla hund!!" Tillslut srack hunden tillbaka, men liksom HALLÅ!? Jag sutar aldrig förvånas över hundägare som har noll koll.
David sa att jag skulle tagit den andra hunden i halsbandet och kopplat den nere hos oss i ett träd så kunde ägaren komma ner och hämta hunden och samtidigt på en utskällning och skämmas lite. Ja det kanske man ska göra nästa gång..

Jaja iallfall så hittade jag och Becka en åkr som vi gick på, blev inte så värst jobbigt för Alfons del, en liten kortare lättae dw promenad! Kate fivk stanna hemma så går nog en lång promenad med henne och Jino sen.

Nu har jag vart och köpt nya guppis till mitt lilla akvarium som jag ska slägga i, hihi.. Som sagt, vi har rätt mycket fisk, Davis har ett stort intresse och odlar Discus. Vi har nog en 15 st i varierande storlek, kan lägga bilder på det om någon är intresserad =)

Här kommer iallfall lite bilder, när vi var på träningplatsen hade vi strålande sol men när vi åkte närmre stan blev det en väldig massa dimma!



Dagsformen



Gaaanska dimmigt





Chewie skuttar av glädje










Postat av: Lina, James o Billy

Hej!!!



Kul att ni är tillbaks i bloggvärlden. :D



Jaa, förhoppningvis blir det tävling i år... så känns det nu i alla fall. ;) Så du har flyttat till Halmstad... trevligt.. och fått 2 hundar till..:)



Önskar er en skön helg!

2011-01-21 @ 20:10:20
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: Heidi

Hej!

Här är allt bara bra! Kul att höra ifrån er=) Grattis till erat resultat på lydnadsprovet, blir så stolt! Kan inte du skicka lite bilder på dig och Afons och lite resultat från lydnad o WP så jag kan lägga upp på hemsidan under arbetande hundar?



Jag längtar som bara den efter att få tävla lydnad igen, så så fort vädret blir bättre så ska jag ut=)



Ha det så bra!



Kram

2011-01-23 @ 19:08:48
URL: http://xtrasko.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback