2011

Nuuuuu är vi tillbaka! Riktigt långt uppehåll, många månader har gått och mycket har hänt.
Jag och min sambo är bosatta i Halmstad och har ju då tillsammans 3 hundar nu.
Alfons som ni vet, fyllde 3 år i juli, tiden går så fort...
Kate, amstaff 3,5 år, och Jino amstaffhane ca 7 år tror vi.. Båda från pjäsens hundhem.

I höst var vi ganska flitiga måste jag säta, jag hade alla tre hundar igång, inte jätte hårt men drog iallfall 2 ggr i veckan. Vi kastade mycket boll och de sprang mycket lösa.

Men Jino börjar bli gammal och grå och fick problem med sitt ena framben och blev halt. Han fick ta det lugnt i avvaktan om vi skulle åka till vetrinär och röntga. Ca en månad var han halt lite till och från men blev bättre och bättre. När jag trodde han var bra igen började jag dra med honom men han var stel dagen efter ändå. Så vi får nog acceptera att han börjar bli lite gammal och grå och kan inte ligga i hårdträning. Så gubbe får nöja sig med lättare drag och lite cyckling och långa promenader istället.

Planerna för 2011 är att starta Alfons och Kate på eugpn i april som går av i Göteborg. Både Alfons och Kate ääälskar att jobba och blir helt till sig när jag tog fram selarna för första gången på ca 2 månader för en vecka sedan. Fick äntligen jobb sen höst och fick jobba riktigt mycket vilket inte satt fel efter några månder arbetslöshet. Vintern har ju vart riktigt kall och vi har haft väääldigt mycket snö, har mest blivit långpromenader och de har fått springa lösa i djupsnö. Så helt stilla har de inte vart, men en vila från träningen och det behöver de ju också, och jag med kan jag säga.
Har inte riktigt haft någon lust att träna hund, och jag behöver den där glöden och ett mål för att kunna hålla igång.

Och nu har den kommit igen! Många tävlingar i wpn som ligger i närheten och förhoppningsvis kvalar vi till SM och då är EM självklart, den ska nämligen vi i Halmstad gruppen hålla i år! Jag är träningsansvarig och ser fram emot att lägga upp veckoträningar under våren.

Jag behöver nog blogga om träningen för att få en struktur på det, som en dagbok för träningen. Och ska snart sätta mig ner och läsa alla bloggar jag följt innan och kanske hitta någon ny och hitta insperation!

Vår träning i dagsläget består mest av cykling och dw. Vi ska snart börja med vagnen igen då vi har fått möjlighet att dra inne på matta.

I en veckas tid nu har Kate och Alfons fått dra, blandad snö, slask och is. Så motståndet varierar ganska mycket. Men tycker ändå de är i god form, har tänkt ta månadsbilder, ger ändå en lite morot för träning tycker jag, kul att se resultaten!

Får väl bjuda på lite bilder oxå, blandat kompott från hösten 2010 fram tills idag.










































Postat av: Jonna (fd ägare till Devil)

Åh vad härligt att se att du har sån koll på dina hundar.. Alfons ser ju ut som han trivs till tusen! Tänk om jag hade kunnat lyckas sådär bra med Devil när jag hade honom.. :(

2011-01-20 @ 10:04:02
Postat av: emelie

vad kul att ni är tillbaka! har tittat in ofta för att se så jag inte missat er! :)

2011-01-20 @ 21:20:05
URL: http://www.prickig.se
Postat av: FIA

Hej jätte fin sida du har.

otroligt fina hundar! är jätte

sugen på en amstaff. Men min kära

sambo säger att det räcker med två hundar

hihi,... hoppas det ordnar sig med vovven som

hade ont i benet! o lycka till på tävlingarna!!!



Mvh Fia

2011-01-20 @ 23:14:07
URL: http://fiasessan.blogg.se/
Postat av: SuZZie

Nämen heeeej!

KUL att Du äntligen är tebax!! Bättre sent än aldrig!



Kul att ni ska börja träna igen också, kanske ni får me oss i strömmen också, hihi. Skulle så gärna vilja börja träna Lyqz på allvar, och kanske lilla Pantera sen när hon har åldern inne och är röntgad.



Fina och mysiga bilder Du lagt upp på finhundarna, de ser ut att triva bättre än bäst tillsammans!



Kramar

2011-01-21 @ 06:58:12
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Paula

Kul att du är igång med bloggning, internet och hundar igen ;) Då hoppas jag vi ses hos Lena snart igen?

Svar:

Jag är riktigt nöjd med den väskan. Passformen är otroligt bra och den är slitstark som sjutton! Rekommenderar alltid den till folk :)

Har haft billigare varianter innan, men för det första så känns det som om dom belastar väldigt fel, det ligger oftast en tunn ganska smal tygbit mitt över ryggen, denna är hård och stabil och det känns som om den fördelar vikten mycket jämnare.

Dessutom har den stått pall för många långa promenader, både i snårskog och vanlig mark. :)



//Paula

2011-01-21 @ 15:56:52
URL: http://paulasblogg.wordpress.com
Postat av: Jessie

Kul att ni är tillbax =)

2011-01-21 @ 20:46:38
URL: http://jessamse.wordpress.com
Postat av: Cissi

Vad roligt att du är tillbaka, har allt varit inne och kikat med jämna mellanrum. Vilket gäng ni har fått ihop, riktiga snyggingar allihopa. :)

2011-02-16 @ 12:56:10
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback