Lördag, söndag och måndag

I lördags var jag hemma hos Becka och fick låna hem hennes löpband, testade alla tre på de hemma bara för att vänja dem vid de, de gick bra.

I söndags träning med klubben, 2 st nya med Rottweiler som vill börja träna ordentligt, kul med en blandning.
Vi gick en ganska kort dw promenad sen körde jag tung start och stopp med kate och Alfons.

Idag måndag startade vi dagen med att gå ut på vanlig rastningspromenad. Sen fick Alfons gå 30 min på bandet, varav 5 miniter skritt uppvärmning och 5 minuter skritt nedvarvning. Han började på 6 km/h vilket passar han rätt bra, sen fick han gå 5 minuter 7 km/h. Alfons går vädligt bra, han är så självständig och är fokuserad. Tror han gillar det, han är iallfall vädligt glad och nöjd efteråt.

Kate gick också 30 min med samma intervall upp och nedvarvning. Men inte mer än 6 km/h vilket passar henne bra.

Jino gick en 10 minuter i 6 km/h. Han blir trött mycket snabbare, han har ju inte alls samma kondition.

Detta är inte en ersättare till promenader, ni som vet hur mycket jag tränar mina hundar och är ute med dem vet att det bara är ett komplement  till vår träning, och ett sätt för hundarna att få göra av med energi och träna kondition.

Efter alla tre gått fick de frukost och sen började jag storstäda och de var så nöjda och låg och sova allihopa. Snart blir de dw träning vis sannarpskogen.

En film på Alfons när han springer 6 km/h





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback