Lördag & Söndag

I lördags fick Alfons gå en timmes dw, med sina vanliga kedjor, inget tyngre i intervall. Han pinade på som vanligt svårt att hinna med honom ibland.

I Söndags tog jag med mig baraKate till innomhusträningen, första gången jag skulle dra med henne så kände jag ville lägga all fokus på Katean :)
Rebecka har fixat en jätte bra plats för oss att vara på och för första gången på länge var vi rätt många i Halmstad som tränade så det var jätte kul! Kate är så okoplicerad bland massa hundar, hon bara står och tittar och viftar på svansen när det är massa hundar och de skäller och har sig. Annat är det på promenad när man går med de båda två, då är de så häftiga tillsammans! Haha..

Det var iallfall inga problem för Kate att dra vagnen, de visste hon mycket väl vad det var frågan om. Men tyvär drog hon från sida tills sida, altså sick sackade sig fram så det måste vi träna bort så vi får raka fina drag. Började att träna henne med en godis framför näsan ner i backen och backade så hon gick mot mig i hela draget, gick bra. Behöver bara träna på det några gånger tills det sitter.

Alfons behöver träna på att luuugna ner sig när det gäller vagnen, styrkan är det inget fel på. stark som en oxe och drar bra MEN han skäller och gnäller och jagar upp sig själv. Så vi fortasätter där vi började förra året, han fåpr inte starta drag försen han är lugn och som inlärningsmetod såklart Klicker! Det bästa för Alfons, det får han fokuserad. Om ett drag ska ta 20 min får det ta 20 min därför kommer jag lägga träningar ensam med Rebecka någon gång eller två i veckan för att bara fokusera på detta.

Här kommer det bilder!!

Snuffsan i närbild




Therese med Daisy och en kompis hund hon passade, minns ej namnet..



Johanna och Neo





Christoffer med Bobby, och Mathilda med Kingston














Tanja med Casey



Rebecka och Chewie!



Kingston



Bobby



Tobbe med Izzy




Postat av: jag FIA

Hej igen,... du har sån trevlig blogg så nu är ja här inne lite titt som tätt ;) tävlar du bara i "dw" eller kör du lydnad/bruks också?...

är de lätta att motivera i lydnad/bruks el.. är de lite "egna" gör lite när de själva vill passa dem...(det varierar ju lite från idvivid till idvidid... men i det storta hela)....Du som har mkt amstaffar omkring dig,...Kate är så söt!... ha en bra dag mvh Fia

2011-01-24 @ 11:47:16
URL: http://fiasessan.blogg.se/jezz



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback