Dw ösregn

Idag ledig dag. Kände mig rätt slö imorse, de ringde från jobbet och väckte mig vid halv 10 och blev uppbokad jobb imorgon, tur de ringde annars hade ja nog sovit efter 12.. Vädret var hyffsat ute så tog med mig Jino och boll och tog en promenad till en stor rastgård ca 3 km här ifrån. Såklart börjar det regna och blåsa när vi är halvvägs, men men.. det är bara regn. Kastade boll ca en halvtimme och gammelgubbe tycker det är såå kul och svansen går liksom mer runt i en ring än fram och tillbaka. haha härligt!

Ikväll vid 18.00 regnade det, mer... och blåste, men! Vi gav oss iväg för dw träning med SWBHalmstad ändå. Det var jag och Christopher, Mathilda och Tanja som trotsade vädret. Täcke på hundarna sen gick vi. En grusslinga som var härligt blöt och mjuk så det blev hårt för hundarna. La av några kg just därför, det var tungt ändå. Som vanligt gick Alfons intervall med både Kates och hans kedjor, ca 30 kg tillsammans idag tror jag. Och Kate fick gå de tyngde intervallerna med Alfons kedjor, lite tyngre än Kates klunga. Jag måste säga att de imponerade på mig stort idag, en riktig kämparglöd och efter ett tag märkte vi inte ens regnet. En timme blev det och alla hundar som var med var riktigt trötta.

imorgon får det bli lång promenad för att röra på musklerna och sen på Lördag har jag lagt en träning på samma ställe 10.30. Får se om någon hänger på mig, är det yffsat väder blir det nog några bilder oxå!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback