Lugnt ett tag

Ja de har vart lugnt i bloggen på senaste, i tisdags skrevs det sista inlägget ser jag. Ja vi har mest tagit det lugnt i veckan, vi har ju haft kanon fint väder, egentligen skulle Alfons ha tränats mer med tanke på att vi ska tävla i wp nästa helg men han har vart lite stel i ena bakbenet, kanske han sträckte sig när han lekte med sp här om dagen.. Iallafall så valde jag att vi tog det lugnt i några dagar, mest legat och latat oss på gräsmattan och jag har jobbat endel. Vi har inte tränat så mycket vagn heller så vi får se nästa helg, vi ser det mer som en erfarenhet, till nästa tävling igen har jag hunnit få vagnen, ekonimin är bättre så vi kommer vara i Halmstad och träna mer.

Men imorgon ska vi ju debutera i lydnadsettan! Tyvär kommer det in riktigt dåligt väder till helgen. Har funderat och funderat på det här med platsliggningen. Alfons ligger ju platsen utan problem själv i 3 minuter och över, men det var sååå länge sedan vi tränade platsliggning med andra hundar, ja över ett halvår sedan. och då har jag börjat undra om det verkligen är rätt att lägga honom med andra hundar, första gången på länge, och på en tävling. Inte för att jag tvivlar på att han skulle göra något ont mot en annan hund, men att han skulle resa sig, hänga på en annan hund som reser sig. Känner att det är lite egoistiskt tänke att lägga honom när jag egentligen inte vet om han kommer att ligga kvar, eftersom vi inte tränat med andra hundar på senaste. och så kommer det ju som det verka regna imorgon. Så bestämmer mig för att hoppa platsen, men genomföra alla andra moment såklart! Till nästa tävling om en månad eller något har vi hunnit träna på platsliggningar med andra hundar och har även vart ute och tävlat en gång.

Önska oss lycka till imorgon, eller kanske inte, det kan visst betyda otur :P


Postat av: Lotta

Jag önskar er lycka till, och du, det betyder väl bara otur om du säger tack va? ;D Har för mig att det är så.. hehe!



Ska hålla koll imorrn om hur det gick :)

2010-04-17 @ 18:15:36
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker du tänker alldeles rätt ang. platsliggningen! Bättre att lägga när ni tränat med andra hundar :)

Ska hålla koll i bloggen idag, jag håller tummarna för er!!

2010-04-18 @ 10:22:21
URL: http://odjurenochanna.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback